2014年7月14日月曜日

Melon pan and Turkish bread

週末は友達のうちに行って、出張パン教室してきました。
リクエストのメロンパン。おまけにアンパンも作りました。あんこも手作り。
手捏ねでもっちりメロンパンができました。

我が家ではTurkish bread、直訳してトルコパンを作りました。ゴマたっぷり振りかけて、オリーブオイルの風味満点。
平べったいからサンドイッチにちょうどいいんですよね。
仕事でもこのパン、作ります。仕事だと一度に作る量が多いから、慣れで一つ一つの作業が早いんです。でもこの日はおうちでのーんびり、ひとつのパンを作りました。たまにはいいかな。



I visited my friend's place, and had bread baking class there. We made Melon pan. Melon pan is not available in Wellington. We have to make ourselves.

And I made Turkish bread at home. It is convenient for using sandwich. It contains olive oil and lots of sesame on top. I had nice baking weekend : )

0 件のコメント:

コメントを投稿